Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Να παρθούν άμεσα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας των μαθητών στα Νηπιαγωγεία -Thisisus.gr

Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Να παρθούν άμεσα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας των μαθητών στα Νηπιαγωγεία -Thisisus.gr

Να παρθούν άμεσα πρόσθετα μέτρα σε σχέση με την ασφάλεια των μαθητών, ζητά με επιστολή του το Συντονιστικό Νηπιαγωγών με αφορμή τη λιποθυμία νηπιαγωγού στην τάξη.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι «το ζήτημα της ασφάλειας είναι υψίστης σημασίας και για την περίπτωση των Νηπιαγωγείων όπου η συχνότητα των Νηπιαγωγών να βρίσκονται μόνες/οι τους στην τάξη χωρίς άλλο εκπαιδευτικό ή επιπλέον υποστήριξη είναι πολύ μεγάλη, λόγω του μεγάλου αριθμού των μονοθεσίων, καθιστά την κατάσταση άκρως επικίνδυνη»..

Γονέας βρήκε τη νηπιαγωγό λιπόθυμη και τα παιδιά σε κατάσταση σοκ να κλαίνε

Εκδόσεις Παπαδόπουλος

«Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών απαιτεί και καλεί ξανά το Υπουργείο Παιδείας να λάβει άμεσα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας στα Νηπιαγωγεία τοποθετώντας δεύτερο Νηπιαγωγό σε κάθε τμήμα στελεχωμένο με ένα/μία μόνο Νηπιαγωγό», ολοκληρώνει η επιστολή.

Η επιστολή των Νηπιαγωγών

«Με αφορμή ένα ακόμη περιστατικό που συνέβη σήμερα σε Νηπιαγωγείο, όπου νηπιαγωγός λιποθύμησε στην τάξη και το κλάμα των παιδιών κινητοποίησε γονέα που μπήκε και τη βρήκε λιπόθυμη, χτυπάμε για πολλοστή φορά τον κώδωνα του κινδύνου σε σχέση με την ασφάλεια των παιδιών στα σχολεία. Το ζήτημα της ασφάλειας είναι υψίστης σημασίας και για την περίπτωση των Νηπιαγωγείων όπου η συχνότητα των Νηπιαγωγών να βρίσκονται μόνες/οι τους στην τάξη χωρίς άλλο εκπαιδευτικό ή επιπλέον υποστήριξη είναι πολύ μεγάλη, λόγω του μεγάλου αριθμού των μονοθεσίων, καθιστά την κατάσταση άκρως επικίνδυνη.

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ ΕΦΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΙΔΟΥΜΕ ΕΥΘΥΝΕΣ για το ζήτημα της ασφάλειας, γιατί στα ζητήματα ασφαλείας δεν υπάρχει ΔΕ ΓΝΩΡΙΖΑ.

Οι Νηπιαγωγοί έχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και την εκπαίδευση των παιδιών, αλλά η εξασφάλιση της ασφάλειάς τους και επαγωγικά και των παιδιών είναι πρωταρχική για την ευημερία τους.

Παραθέτουμε ξανά τις υπεραυξημένες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές συνθήκες επικινδυνότητας της εργασίας των Νηπιαγωγών που έχουμε αναφέρει επανειλημμένως  και σύμφωνες με περιστατικά που καταγράφονται καθημερινά στα νηπιαγωγεία.

Οι Νηπιαγωγοί απειλούνται από επαγγελματική κόπωση και εξουθένωση.

Η εργασία της Νηπιαγωγού απαιτεί τη συνεχή και αδιάκοπη προσοχή, φροντίδα και επαγρύπνηση για τα παιδιά. Ένας/μία μόνος/η εκπαιδευτικός υπεύθυνος για τον χειρισμό καθημερινά πληθώρας (διδακτικών και μη) καθηκόντων,  χωρίς άλλη υποστήριξη, μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση και μειωμένη ικανότητα παρακολούθησης της ασφάλειας των παιδιών. Πολύ περισσότερο όταν οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται κοντά στα προχωρημένα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότησή τους (67 έτη).

Οι νηπιαγωγοί  αντιμετωπίζουν έκτακτα Περιστατικά.

Απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως ατυχήματα ή ιατρικές επείγουσες καταστάσεις σε κάποιες περιπτώσεις είναι ιδιαίτερα δύσκολο ή και αδύνατο να αντιμετωπιστούν από έναν/μία μόνο Νηπιαγωγό ή ενήλικα στο χώρο του σχολείου.

Στους Νηπιαγωγούς υπάρχει ανάγκη για:

Συστηματική παρακολούθηση των παιδιών.

Η ανάπτυξη των παιδιών απαιτεί προσεκτική παρακολούθηση και ατομική προσοχή. Η παρουσία  περισσότερων του ενός ενήλικα ενισχύει την ικανότητα προσφοράς προσωπικής προσοχής σε κάθε παιδί.

Συνεργασία με τους Γονείς

Η ενεργή συμμετοχή των γονέων είναι κρίσιμη για την ασφαλή λειτουργία του σχολείου. Η παρουσία ενός δεύτερου ενήλικα δημιουργεί μια επιπλέον γραμμή επικοινωνίας με τους γονείς (τηλέφωνα, έκτακτα γεγονότα, πρόωρη αποχώρηση παιδιού).

 Κατάρτιση και Υποστήριξη

Οι Νηπιαγωγοί χρειάζονται επαρκή κατάρτιση (όπως σε πρώτες βοήθειες) και υποστήριξη (όπως ψυχολόγων, νοσηλευτών, ΕΒΠ, τραπεζοκόμων, φυλάκων/επιστατών) για να ανταπεξέλθουν στις εξειδικευμένες απαιτήσεις της εργασίας τους. Η παρουσία επιπλέον προσωπικού μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και της φροντίδας και του διοικητικού έργου.

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών απαιτεί και καλεί ξανά το Υπουργείο Παιδείας να λάβει άμεσα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας στα Νηπιαγωγεία τοποθετώντας δεύτερο Νηπιαγωγό σε κάθε τμήμα στελεχωμένο με ένα/μία μόνο Νηπιαγωγό»

Πηγή: Edweek

About Author