Πώς να προστατέψουμε το παιδί μας από τις ιώσεις; Μας γράφει η παιδίατρος Όλγα Βεριγάκη. -Thisisus.gr

Πώς να προστατέψουμε το παιδί μας από τις ιώσεις; Μας γράφει η παιδίατρος Όλγα Βεριγάκη. -Thisisus.gr

Ήρθε ο χειμώνας και μαζί του ήρθε και η γρίπη… Οι ιοι της γρίπης μεταδίδονται από άτομο σε άτομο άμεσα μέσω της ομιλίας, του βήχα η του φταρνίσματος είτε έμμεσα μέσω των χεριών. Αν λοιπόν κάποιος αγγίξει ένα μολυσμένο αντικείμενο η μια μολυσμένη επιφανεια( μην ξεχνάτε ότι οι επιφάνειες που μολύνονται από σταγονίδια διατηρούν τον ιο ζωντανό για 2 ώρες περίπου) και στη συνέχεια ακουμπήσει τα μάτια, τη μύτη η το στόμα του μπορεί να νοσήσει.

Παρακάτω θα βρείτε μερικά απλά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε, ώστε να θωρακίσετε τον οργανισμό των παιδιών σας απέναντι στη γρίπη αλλά και σε όλες τις ιώσεις που προκαλούνται από αναπνευστικούς ιούς.

  • Καλό πλύσιμο των χεριών. Η νούμερο ένα βασική οδηγία που θα ακούσετε από όλους, για το πώς να προστατευτείτε από τις ιώσεις, είναι το καλό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό η με ειδικό αλκοολούχο διάλυμα η με μαντηλακια εμποτισμένα με αλκοόλη.
  • Υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Πολύ σημαντικό για την τόνωση του οργανισμού του παιδιού, είναι να παίρνει όλες τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζεται. Πολλά φρούτα και λαχανικά, 2 με 3 μερίδες κρέατος την εβδομάδα, όσπρια αυγά και τα ευεργετικά ψάρια. Δώστε στο παιδί ξηρούς καρπούς, και αντικαταστήστε την ζάχαρη με το μέλι. Αποφύγετε όσο μπορείτε συσκευασμένα τρόφιμα που περιέχουν συντηρητικά και ζάχαρη. Και μάθετε να αποφεύγετε οπωσδήποτε το junk food ειδικά σε περιόδους ιώσεων, καθώς όχι μόνο στερεί τον οργανισμό από βιταμίνες αλλά τον επιβαρύνει με επιπρόσθετα λιπαρά που πρέπει να επεξεργαστεί.
  • Βιταμίνη C. Ξεχωριστά από τις συμβουλές για την υγιεινή διατροφή, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πρόσληψη βιταμίνης c. Η πολύτιμη βιταμίνη c που δεν βρίσκεται μόνο στα πορτοκάλια αλλά και στο μπρόκολο και στις πιπεριές είναι ένα πανίσχυρο όπλο ενάντια στις ιώσεις. Στύψτε λοιπόν τον καθημερινό χυμό του παιδιού και προμηθευτείτε φρέσκα φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη c όπως τα ακτινίδια, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και οι πιπεριές.

Τα ναι και τα όχι της διατροφής στις ιώσεις:

ΝΑΙΟΧΙ
Φυσικοί χυμοίΈτοιμοι χυμοί
Εσπεριδοειδή φρούταJunk food
ΦράουλεςΖάχαρη
ΑκτινίδιαΣυσκευασμένα τρόφιμα
Σκουροπρασινα λαχανικά
Κόκκινες πιπεριές
Μπρόκολο
Ξηροί καρποί
Ψάρια
  • Καθαρός αέρας και άσκηση. Η παραμονή των παιδιών σε κλειστούς χώρους επιτρέπει την εξάπλωση των ιων. Ακόμα και αν κάνει έξω κρύο, ντυθείτε με τα πιο ζεστά σας ρούχα και επιτρέψτε στα παιδιά σας να βγουν για τουλάχιστον μισή ώρα στον καθαρό αέρα. Ιδανικό θα ήταν η έκθεση στον καθαρό αέρα να συνδυαστεί με άσκηση, η οποία έχει πάντα ευεργετικά αποτελέσματα στο παιδί.
  • Επαρκής ύπνος και ξεκούραση. Ο καλός ύπνος και η ξεκούραση τονώνουν τον οργανισμό και του δίνουν την δυνατότητα να αντιμετωπίζει τις επερχόμενες ιώσεις. Οι επαρκείς ώρες ύπνου συμβάλουν στην τόνωση του οργανισμού και της καλής φυσικής υγείας του παιδιού.

Τέλος, οι ιώσεις κατά τους χειμερινούς μήνες είναι σχεδόν κάτι αναπόφευκτο, ειδικά για τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο. Φροντίστε να τηρείτε αυτούς τους βασικούς κανόνες στην καθημερινότητά σας, ώστε να μειώσετε τον αριθμό των ιώσεων που θα προσλάβει το παιδί, αλλά και να το δυναμώσετε ώστε ακόμα και σε περίπτωση ασθένειας να μπορεί να ανακάμψει όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Όλγα Βεριγάκη Παιδίατρος

Έχετε εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter

Παρουσιάστηκε σφάλμα κατά την προσπάθεια αποστολής του αιτήματός σας. ΠΑΡΑΚΑΛΩ προσπαθήστε ξανά.

This Is Us will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.