Συμβουλές για να κοιμίζετε καλύτερα το παιδί σας – Thisisus.gr

Συμβουλές για να κοιμίζετε καλύτερα το παιδί σας – Thisisus.gr

Αγαπημένοι μας θέλαμε πάρα πολύ να βρούμε συμβουλές που αφορούν τον ύπνο του παιδιού σας. Ψάξαμε, διαβάσαμε, συμφωνήσαμε, διαφωνήσαμε και … καταλήξαμε! Γνώμες γονιών, ειδικών ψυχολόγων κ.λπ. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος ( ή μήπως υπάρχει; ) όπως και να έχει μελετώντας γνώμες και συμβουλές από ειδικούς και βάζοντας μπροστά και τα προσωπικά μας βιώματα καταλήξαμε σε μερικές συμβουλές περί ύπνου που θεωρούμε θα βοηθήσουν κάθε νέο γονιό να αντεπεξέλθει καλύτερα σε αυτό το θέμα και να το κάνει πιο εύκολο και για τον ίδιο και για το παιδί του.

Ξεκινάμε;

Το κλειδί της επιτυχίας κρύβεται στη συνέπεια!

Είναι πολύ σημαντικό να διαμορφώσετε μια ρουτίνα ύπνου ώστε να προετοιμάζει το παιδί ότι έφτασε το τέλος της μέρας και θα κοιμηθεί. Το μπάνιο, το τελευταίο του γεύμα, ένα παραμύθι ή χαλαρή μουσική και οι πιτζάμες μπορεί να είναι μέρος αυτής της ρουτίνας.

Όταν ξεκινήσετε αυτή τη ρουτίνα θα παρατηρήσετε ότι και το παιδί σας σιγά σιγά θα προσαρμοστεί και θα ξέρει τι το περιμένει. Καλό θα ήταν όταν αρχίζει η ρουτίνα του ύπνου να πέφτουν και οι τόνοι σε όλα π.χ. να χαμηλώνετε τον ήχο της φωνής σας, αν επιθυμείτε να ακούτε μουσική να την έχετε στη χαμηλή ένταση κ.α.

Ο ύπνος να είναι μια ευχάριστη διαδικασία.

Ο ύπνος δεν πρέπει ποτέ να θεωρείται κακός στα μάτια ενός παιδιού. Προκειμένου να γίνει «ευχάριστος» μπορείτε να χαμηλώνετε το φως, να παίζει μια χαλαρωτική μουσική και το παιδί να έχει μαζί του το αγαπημένο του αντικείμενο (λούτρινο ή κουβεράκι ή ό,τι επιθυμεί). Η νύχτα πρέπει να είναι μια παρήγορη εμπειρία.

Για λίγο μεγαλύτερα παιδία προσέξτε: η ώρα του ύπνου δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αποτελεί τιμωρία. Αυτό από μόνο του δημιουργεί πρόβλημα, καθώς έτσι θα θέλουν να το αποφύγουν.

Να «τυλίγετε» τα βρέφη για να νιώθουν ασφάλεια.

Τα βρέφη επιθυμούν ένα ζεστό, προστατευτικό χώρο παρόμοιο με αυτό που παρείχε η μήτρα. Οι υπνόσακοι και τα Swaddles θεωρούνται ιδανικά καθώς τους χαρίζουν έναν καλό και ασφαλή ύπνο! Με τα χεράκια μαζεμένα μέσα νιώθουν θαλπωρή και ασφάλεια όπως όταν ήταν στην κοιλιά της μητέρας τους. Τα μαζεμένα χεράκια στο στήθος μειώνουν το αντανακλαστικό σπασμό (τίναγμα) που ξυπνάει τα μωρά.

Δώστε στα παιδιά χρόνο μέχρι να αποκοιμηθούν.

Βάλτε το μωρό σας να ξαπλώσει καθώς είναι ακόμα ξύπνιο. Με αυτόν τον τρόπο, μαθαίνει να συνδέει το κρεβάτι του με το χουζούρεμα και την υπνηλία. Ξέρουμε πόσο γλυκό είναι για κάποιους να το κρατάτε αγκαλιά και να αποκοιμιέται στην αγκαλιά σας αλλά… αυτό ίσως έχει άσχημο αντίκτυπο μεγαλώνοντας,  όσον αφορά τις συνήθειες του ύπνου του.

Αποφύγετε την οπτική επαφή κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Εάν έχετε οπτική επαφή με το παιδί σας κατά τη διάρκεια του ύπνου, μπορεί να πιστεύει ότι ήρθε η ώρα να ξυπνήσετε. Εάν χρειαστεί και το πλησιάσετε προσπαθήστε να το ξαναβάλετε για ύπνο χωρίς να το κοιτάξετε πολύ και χωρίς υπερβολική αλληλεπίδραση. Βοηθήστε το να χαλαρώσει χωρίς να του μιλήσετε. Κρατήστε το χώρο σκοτεινό, ώστε να είναι σαφές ότι δεν είναι η ώρα να ξυπνήσετε.

Μην πέσετε στην παγίδα του «ώρα για παιχνίδι!»

Τα παιδιά μπορούν πολύ εύκολα να γυρίσουν τον διακόπτη από το είμαι κουρασμένο στο είμαι έτοιμο για παιχνίδι! Ως γονέας, είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να παραμείνετε ήρεμος και συγκεντρωμένος την ώρα του ύπνου. Ναι είναι δελεαστικό το παιχνίδι μαζί τους, αλλά καλύτερα να το αποφύγετε. Ακόμα κι αισθάνεστε ενοχές ότι δεν παίζετε εκείνη τη στιγμή μαζί τους, το πρωί θα είναι πολύ καλύτερο και για τους δυο σας. Και θα μπορείτε πάντα να παίξετε!

Προετοιμαστείτε σωστά για τη νυχτερινή βάρδια.

Να έχετε άμεση πρόσβαση σε όσα μπορεί να χρειαστείτε το βράδυ. Μια αλλαξιά ρούχα, πάνες, μωρομάντηλα, πετσέτες κ.α. Αυτή η πρακτική θα σας βοηθήσει καθώς δε θα χάσετε χρόνο ψάχνοντας διάφορα στο χώρο, ενώ δεν θα χρειαστεί να ανάψετε και το φως για να βρείτε κάτι.

Δημιουργήστε ένα χαλαρωτικό περιβάλλον.

Η ήρεμη μουσική μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να χαλαρώσουν πιο εύκολα. Επιλέξτε ένα πρόγραμμα αναπαραγωγής μουσικής που έχει μερικές διαφορετικές επιλογές ήχου, ώστε να μπορείτε να μάθετε τι αρέσει περισσότερο στο παιδί σας. Θα μπορούσε να είναι ήχοι της φύσης, του νερού ή ακόμα κι ένα νανούρισμα. Μόλις βρείτε τι του αρέσει να του το βάζετε κάθε βράδυ πριν τον ύπνο.

Αποκλείστε το φως.

Ένα σκοτεινό δωμάτιο είναι ο καλύτερος τρόπος να πείτε στο μωρό σας ότι ήρθε η ώρα να πάτε για ύπνο. Επιπλέον, όταν ξυπνήσει στη μέση της νύχτας, θα ξέρει δεν έφτασε ακόμα η ώρα να ξυπνήσει. Υπάρχουν κουρτίνες που μπλοκάρουν το φως και ίσως σας βοηθήσουν.

Μάθετε να αναγνωρίζετε τα σημάδια κούρασης του παιδιού σας.

Αν δείτε κάποιο σημάδι ότι το μωρό σας αισθάνεται κουρασμένο, είτε πρόκειται για χασμουρητό είτε για γκρίνια, αναλάβετε αμέσως δράση. Ο συγχρονισμός είναι κρίσιμος όταν πρόκειται για τον ύπνο ενός μωρού, κι αν χάσετε την ευκαιρία υπάρχει μια καλή πιθανότητα να έχετε ένα πολύ δύσκολο βράδυ. Γιατί; Επειδή μετά το παιδί θα είναι υπερβολικά κουρασμένο και θα έχει υπερένταση με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κοιμηθεί!

Ενωμένοι γονείς… ποτέ νικημένοι!

Είναι ζωτικής σημασίας για τη γενική σας υγεία και την απόδοσή σας σαν γονείς να κοιμάστε τουλάχιστον για 5 ώρες σερί κάθε βράδυ. Για να γίνει αυτό, πρέπει να εργάζεστε ως ομάδα καθημερινά. Μπορείτε να ορίσετε ποιος κάνει τι για να μπορείτε να αντεπεξέλθετε καλύτερα σε όλα όσα αφορούν εσάς και το παιδί σας ΚΑΙ κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Αυτά από εμάς με πολλή αγάπη και σας ευχόμαστε καλή τύχη και καλή υπομονή! Να θυμάστε ότι τα βρέφη δεν είναι ρομπότ. Είναι ψυχούλες που μόλις ήρθαν στη γη κι αναζητούν φροντίδα, ασφάλεια και τροφή. Κι από τη στιγμή που τα πάρετε αγκαλιά είναι δική σας ευθύνη η σωστή και καλύτερη ανατροφή τους! Τα πρώτα χρόνια είναι δύσκολα μα όση δουλειά κάνετε τώρα θα σας αποζημιώσει αργότερα.

Τα χρόνια περνούν. Και τα πράγματα αλλάζουν προς το καλύτερο. Σας το υποσχόμαστε!

Έχετε εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter

Παρουσιάστηκε σφάλμα κατά την προσπάθεια αποστολής του αιτήματός σας. ΠΑΡΑΚΑΛΩ προσπαθήστε ξανά.

This Is Us will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.