“Τέλος Χρόνου” μια ταινία για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τις πανελλήνιες και την ενηλικίωση -Thisisus.gr

“Τέλος Χρόνου” μια ταινία για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τις πανελλήνιες και την ενηλικίωση -Thisisus.gr

“Τέλος Χρόνου” μια ταινία για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τις πανελλήνιες και την ενηλικίωση

από 24 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους

ΑΘΗΝΑ (Δαναός) – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΒΟΛΟΣ – ΚΥΚΛΑΔΕΣ – ΚΡΗΤΗ

Μπορεί άραγε ποτέ ένας «μεγάλος» να καταλάβει τις «μυστικές ζωές» των εφήβων; Και τι γίνεται όταν αυτές οι ζωές διαμορφώνονται εν μέσω μιας ατέρμονης οικονομικής κρίσης και μιας πρωτόγνωρης πανδημίας; Πώς χτίζεις τον κόσμο και την προσωπικότητά σου όταν όλα γύρω σου μοιάζουν να καταρρέουν;
Η Σοφία, ο Λορντ, ο Αλέξανδρος και ο Νίκος είναι μαθητές Λυκείου στην Αθήνα. Ενός λυκείου όπως τόσα άλλα, ταλαιπωρημένου από τα χρόνια και από τις παθογένειες ενός εκπαιδευτικού συστήματος που τους αγνοεί. Στην τελική ευθεία προς τις Πανελλήνιες μια κατάληψη και η πανδημία βάζουν τις ζωές τους σε αναμονή.
Γυρισμένο κατά τη διάρκεια 2 χρόνων, το «Τέλος Χρόνου» είναι ένα ντοκιμαντέρ ενηλικίωσης στον σημερινό κόσμο. Η κάμερα, σιωπηλός παρατηρητής, παρακολουθεί τα παιδιά να ζουν, να μαθαίνουν, να θυμώνουν, να απογοητεύονται, να ελπίζουν ότι θα βρουν τη θέση τους στα κοινά, μέσα από ένα τραγούδι, μια φιλία ή έναν έρωτα, να μεγαλώνουν.


Η ταινία έκανε την πρεμιέρα της στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2022, ενώ τον Δεκέμβριο 2022 θα συμμετάσχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και για Νέους.
Από τις 24 Νοεμβρίου 2022 θα προβάλλεται στην Αθήνα (Κινηματογράφος Δαναός), στη Θεσσαλονίκη (23/11/2022, Αίθουσα Σταύρος Τορνές, Αποθήκη 1, Λιμάνι), στον Βόλο (03/12/2022, Αχίλλειον Δημοτικό Κινηματοθέατρο Βόλου), στην Κρήτη, την Αμαλιάδα (Cine Cinema Amaliada) και σε νησιά των Κυκλάδων.
Στην αθηναϊκή πρεμιέρα, την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου στον Κινηματογράφο ΔΑΝΑΟ, θα παρευρεθούν οι πρωταγωνιστές της ταινίας και ο σκηνοθέτης Λουκάς Παλαιοκρασάς.


Διανομή: CineDoc.
Χορηγοί επικοινωνίας: Culture Now | Alphavita


Σημείωμα του σκηνοθέτη Λουκά Παλαιοκρασά
Πάει μια δεκαετία που υπήρξα μαθητής στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με αυτή την ταινία, θέλησα να επιστρέψω στο σχολικό περιβάλλον και να προσπαθήσω να κατανοήσω καταστάσεις και συμπεριφορές που καθόρισαν τη δική μου γενιά.
Η έρευνά μου στο συγκεκριμένο σχολείο ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2019, με ένα ερωτηματολόγιο με το οποίο ζήτησα από τους μαθητές να εκφράσουν τι νιώθουν για το σχολείο: τι τους αρέσει, τι θα ήθελαν να αλλάξει, τι ελπίζουν για το μέλλον. Η πλειοψηφία τους περιέγραψε μια απαισιόδοξη εικόνα του σχολικού συστήματος.
Όταν ξεκίνησα τις συνεντεύξεις τα παιδιά μοιράστηκαν μαζί μου τα πιο προσωπικά τους βιώματα και έδωσαν τη δική τους οπτική για τις παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και τις ιδιαίτερες αρετές κάποιων καθηγητών τους.
Είδα ότι τα πρόσωπα έχουν αλλάξει όμως οι χαρακτήρες παραμένουν ίδιοι: οι πιο επιμελείς έχουν αφιερωθεί ολοκληρωτικά στα μαθήματα, ελπίζοντας ότι δεν θα καταρρεύσουν μέχρι την ώρα των πανελληνίων εξετάσεων. Τα μοναχικά ή «διαφορετικά» παιδιά, στηρίζονται το ένα στο άλλο για να νιώσουν ότι ανήκουν κάπου και να αντέξουν το άγχος του σχολείου. Οι «κακοί» μαθητές είναι παιδιά που συχνά υποφέρουν στο σπίτι και μεταφέρουν την οργή τους στο σχολείο.
Η ταινία είναι μια ιστορία ενηλικίωσης για το τέλος της ξεγνοιασιάς μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον συχνά κλειστοφοβικό, τάξεις πολλές φορές μικρές σαν κελιά με κάγκελα στα παράθυρα. Σε αυτή τη συνθήκη η κάμερα αποτέλεσε έναν έμπιστο σιωπηλό μάρτυρα, με μοναδική πρόσβαση στην ώρα του μαθήματος, στο γραφείο του διευθυντή, στην εξέλιξη της κατάληψης. Θέλω να πιστεύω ότι το αποτέλεσμα δικαίωσε την εμπιστοσύνη παιδιών και δασκάλων σε αυτή.
Βιογραφικό του σκηνοθέτη

Ο Λουκάς Παλαιοκρασάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελλάδα. Σπούδασε Επικοινωνία στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος και το 2014 απέκτησε εργασιακή εμπειρία σε εταιρεία παραγωγής στο Λος Άντζελες μέσω υποτροφίας του διεθνούς οργανισμού Libra Group. Έχει σκηνοθετήσει ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο που έχουν προβληθεί σε διεθνή φεστιβάλ και σημαντικά εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως το Πανεπιστήμιο Sapienza της Ρώμης και το NYU της Νέας Υόρκης. Το «Citizen Xenos», το πρώτο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ του έκανε πρεμιέρα το 2018 στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και ήταν υποψήφιο για το βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας. Το δεύτερο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ του με τίτλο «Τέλος Χρόνου» (Final Year), συμπαραγωγή της ANEMON και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, προβλήθηκε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τον Δεκέμβριο 2022 θα συμμετάσχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και για Νέους και θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους στις 24 Νοεμβρίου 2022. Ακόμα, έχει αναλάβει τη δημιουργία ντοκιμαντέρ για τις δράσεις του προγράμματος Active citizens fund Greece με διαχειριστές επιχορήγησης το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow. Έχει βραβευτεί από την ARTWORKS (2022) και είναι Fellow του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.


Film Credits
Tίτλος: ΤΕΛΟΣ ΧΡΟΝΟΥ – Διάρκεια : 74’
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ – ΣΕΝΑΡΙΟ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ – ΗΧΟΛΗΨΙΑ: ΛΟΥΚΑΣ ΠΑΛΑΙΟΚΡΑΣΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ : ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΑΙΔΩΝ ΓΚΡΕΤΣΙΚΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ : ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΜΑΡΑΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΜΑΡΙΑ ΑΛΕΞΙΟΥ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ : ΗΛΕΚΤΡΑ ΠΕΠΠΑ, ΕΥΑ ΓΚΙΟΚΡΟΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΜΙΞΗ ΗΧΟΥ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΧΡΩΜΑΤΟΣ: ΜΑΝΟΣ ΧΑΜΗΛΑΚΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΤΖΩΡΤΖΑΤΟΥ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΙΚΟΝΑΣ & ΗΧΟΥ: AUTHORWAVE
ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ: ΡΕΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ, ΓΙΟΥΡΙ ΑΒΕΡΩΦ
ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ANEMON PRODUCTIONS
ΣΕ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
© 2022 / ΑΝΕΜΟΝ – ΛΟΥΚΑΣ ΠΑΛΑΙΟΚΡΑΣΑΣ

About Author

Προσθέστε Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Έχετε εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter

Παρουσιάστηκε σφάλμα κατά την προσπάθεια αποστολής του αιτήματός σας. ΠΑΡΑΚΑΛΩ προσπαθήστε ξανά.

This Is Us will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.